Saturday, January 16, 2010

NOSTALGIA ITU INDAH

Tiba2 je nk cete psl zaman sekolah lu..tu pon sbb terbukak blog sorang member.. best kn zaman sekolah dulu, aku sekarang ni dh sem akhir tuk hbhkn degree aku ni..lps ni dh keje..insyaALLAH..amin...so, byk lak kenangan yg tggl tuk zaman Universiti ni..hehehe.. x hbh ag tp dh jd kenangan..cmne tu??..layan je..


Time sekolah tadika Kemas Kota Jembal.

dulu aku 2,3 buah sekolah gak..sekolah rendah kt sekolah kebangsaan Kota Jembal..tu nama bru..dulu sek keb kedai lalat..best je sekolah c2...duk sek kayu mse darjah 1,2,3..plg best dpt no 1 dlm kls..ph2 ade acara bg hadiah mse time mesyuarat PIBG..aku ingat aku dapat buku cete..even buku cete je..tp besar maknanya tuk aku..tajuk buku cete tu "Singapura dilanda Todak"..byk peristiwa gak, dulu bwk wang saku 50 sen je..klo ada fardu ain, dpt la tmbhan 30sen..tp dh bahagia tu....aku dulu lak ratu pecut sekolah n lompat tinggi, lompat jauh pon aku main, memandangkn ketinggian aku ni bukan biasa tuk seorang budak sekolah rendah..hehehe..Terbangga lak..tp plg byk dpt meddle acara olahraga...larian 100m, 200m, 400m x 4..sume la aku join..x kira yg merentas desa ag..acara feveret tu..emm..terkenang2x lak zaman kegemilangan..huk3x.. hr tu terserempak ngn Cikgu Zarani, aku ingat ag nama dia..alhamdulilah, dia msh ingat kt aku..thanks Cikgu..=).byk dh berubah kn...rindu kt kwn2 sume..

tu tme aku sek rendah, ph2 aku g sekolah menengah...sekolah kebangsaan Raja Sakti.. Smpai form 3 je..ph2 aku g sekolah Teknik..Sekolah Menengah Teknik Pasir Mas.
time sekolah menengah ni pon aku msh aktif dalam sukan...tp ble dh p sek teknik..aku kurang aktif dh..stkt wakil sekolah dlm acara bola baling je..lompat tinggi lak wakil umah sukan je..duk sek teknik byk mengajar aku berdikari..ye la..duk asrama..mula2 tu mmg x best..lme2 dh biasa..dan yg paling aku ingat sekali peristiwa ini..setiap petang mmg kena merentas desa..kononnye tuk stamina..tp one day, kitorg ingat xde acara tu sbb minggu dpn ada Exam..so,sume org duk dlm kls tuk extra waktu prep..pe lagi ramai2 kena pggl ngn Cikgu Subari..ptg tu kitorg sume kena berlari ngn pakai bj kurung..kejam3x..tp smbil berlari ktorg gelak je..kelakar kan..




gmbr form 5..aku yg pakai kain merah tu as a pengawas SPBT, yang kain putih pengawas sekolah n yg hitam tu pengawas perpustakaan

dlm gmbr ni..ade yg dh keje, yg dh khwn pon ada..cuma aku je lum ag hbh blaja..almaklum la wat diploma lu..lama lak blaja..hehehe..rezeki masing2x..

 


bersama classmate..RINDU nya nk kembali mse dulu..

terima kasih tuk sume guru yg byk berjasa tuk kami sume..



JASA MU dikenang Cikgu..

 

perbarisan umah sukan...


P/S : Gmbr ni sume d ambil dr FB my fren, Pe-Use...thnks use...ade gak kenangan bile tgk gmbr2 ni sume.. 







3 comments:

Rizzuan Shah said...

waa.. mesti la best kan bile teringat zaman2 skolah dulu. saya sendiri pun banyak kenangan waktu skolah rendah n menengah dulu. tapi skolah rendah la yang paling best. :-) ceria la blog nik anna ni. bewarna warni. teruskan berblogging cik anna.

p/s: jom melawat, follow dan share link di TKSB.
http://wanshah87.blogspot.com

nik anna said...

wanshah~mmg best..berlari2 je keje nye nik anna ni..thanks puji blog kite yg x seberape ni..=)..*blusing*..hehehe..okeh..kite dh follow..nice to meet u..

Rizzuan Shah said...

yup, sama². :-) betul la best pe blog nik anna ni. :-) orang dulu minat/hobby dia mengumpul stem n sewaktu dengannya. skarang ni dah ada IT, minat/hobby xmcm dulu dah. sume dengan IT jer. if saya, blogging ni cam hobby jer. :-)