Monday, February 21, 2011

ku YAKIN ada CINTA untuk ku~

entry ni sekadar meluahkan rse bersyukur atas kurniaanNYA...nikmat kesihatan, ketenangan, rezeki, rase kecintaan dan pelbagai nikmat yang tidak terhitung oleh kita yang diberikan oleh ALLAH S.W.T..alhamdulilah..SYUKUR...
*
*
*
*
*
*
*

ku yakin ada cinta untuk ku..kisah cinta aku ngn dia..walapun agak lewat utk bercerita tp..sje aku nk kongsi kisah cinta inilah jd kenangan terindah aku dan die..

perkenalan di dalam laman web sosial friendster...yang aku sendiri x sangka bila mn pernh terdetik d dlm hati aku setelah terbaca 1 artikel dlm newspaper..jodoh d alam maya..*friendster*...*mintak jauh la klo jumpe jodoh kt friendster*..tp ALLAH lg Maha Mengetahui tentang yang terbaik untuk hambaNya..upenya aku jgk bertemu jodoh d alam maya..addehh~..plus kelakar...siap doa mntk d jauhkn..

mse first2 dpt msg  dr die..mmg aku x layan..satu lagi ssh nk g cc dlm kolej kediaman, sure lmbt mmg full la pc..mls nk berebut..mse tu aku berada d thn 3 diploma..kira thn akhir utk diploma aku...lagi satu, klo de yg nk berkenalan, lg aku x lyn..hahaha..mahal sehh~...

tp, lastly baru aku perasaan de msg die..n nama die lak same ngn kwn fasilitator aku..sbb nama sama tu la, aku ingat kwn aku..tu yg bls msg..alik2..tgk pic, bkn orang nye....message2 die kt FS msh aku simpan..simpan dlm email..mmg byk memory nye ble bce blk msg2 tu sume..msg2 tu sume nnt akan d buat entry khas..;)..wait for it!!


yg plg aku xleh lupa n cmne aku leh sangkut ngn die ni bila mn..sume maklumat diri aku dia tahu..ok2..suke d sini nk bgtau, kami berada d Universiti yg sme n dia sblm majlis konvo, dia bertugas sebagai Research Assistant (RA) d pusat tekno..*slh satu pusat keusahawanan universiti*...prnh dlm beberapa msg sblm ni, aku suh die berusaha cri mklumat psl diri aku termsk no phone..glamor nyerr aku neh, sesapa je dpt thu no phone..hihii..sbb aku slh seorng wakil mahasiswa. Dalam organisasi Majlis Perwakilan Pelajar (MPP)...dulu...skrg nama singkatan MPM (korang cri sndiri la pjg die ape)..

dpt msg seterusnye...dia bgtau prnh die kol no celcom aku..tp no tu dh lme x pakai, sejak dh x pgg ape2 jwtn dlm MPP..dh thn akhir kn..lgpon no celcom sgt la kurang d pakai oleh kawan2..tu yg aku tukar ke maxis tnpa menyedari de seseorng utk aku..hu3..mklumat diri aku pon dia thu termasuk alamat umah, no i/c, nama mak ayah dll..yg paling x sangka..dia jgk org 1 negeri ngn aku....=)..mula2 dia kol, ckp bhsa standrt..xde loghat kelantan..hihii..punye la x thu..

mak aihh..terkezuz gilak la mse bukak msg dia..bukak msg pon selang bulan2 n minggu..tenet ssh kan..ptt la die thu sbb dia belek sume fail kt pust tekno tu, sementa la aku de tulis kt profile, aku ahli Keusahawanan..kelab ni yg d anjurkan supaya leh pupuk minat bisnes d klgan mahasiswa....mmg x sngka. mse d ambil 2,3 hari belek fail2 lme berbaloi ...dh la nama yg aku bg kt FS tu NIK ANNA OTHMAN..agak2 senang ke nk cari nama penuh aku..haaha..tp x sangka dia jumpe..=))..My Full Name NIK SALEFATUL HASANA BT OTHMAN~~..lalala

mse tu kn, aku mmg x sangka ade gak org cmni..sungguh2 btl die..serius btl nk kwn ngn aku..mse tu la die ckp nk kwn je..tp kbtln time tu aku xde lak kwn lelaki istimewa..ni lah yg d katakan jodoh..amin...setiap hr dia bgtau die berdoa supaya ALLAH temukan dia ngn aku..x sangka jumpe jgk..tp yg sadisnye, aku x cam pon die..die just tgk aku lalu pusat tekno, mse tu aku tgh cri blk kuliah kt city campus..biasa kelas aku kt main campus..

dlm msg siap bgtau aku pakai bj pe n sume la..hr tu 1day sem 2 thn akhir diploma..aku agak kelam kabut sbb bru je smpai dr KB..bas wat hal..biasa kul6.30pagi dh smpai..ni kul8.15am bru smpai..ngn x sempat mandi kelas 8.30am, aku berkejar naik bas U ke city campus..haru kan tgk aku time tu..hahaha..ALLAH makbulkan doa dia..tp kn, ingat btl die kt aku..klo aku jumpe die, comfirm x cam klo tgk pic je...hi3..

mse tu, aku bru nk terima dia just kwan2..akhirnye setelah 6 bln lbh bls2 msg, jumpe face to face..kami declare..as a pasangan kekasih..hiiiyaaa~~..time tu, aku dh nk hbh diploma..lps ni nk kena jalani latihan mengajar as praktikal kt POLISAS, Kuantan..mmg kena berjauhan la lps ni..byk lg aku nk cete..yg ni pon dh pjg lebar..

entah ada entah tidak yg sudi nk bce..tp xpe, aku adalah aku...sekadar mengamit kenangan aku dan dia...=)


2007, first time ambik pic..zaman dulu2..=)

2007, konvokesyen ke 6 UTHM..
aku konvo Diploma..dia konvo Degree...=)
first time jumpe ma n abah, hubungan di restui..alhamdulilah..amin..mse ni mak dia msk wad, so x dpt dtg mse konvo dia..yg sweetnye..ayah sy bgtau..xpe..ma abah ada ni...yihuuu,,~..sporting..
sy ade ngn kamu sokmo2..i promise..













lokasi yg same tarikh: 11-10-2010..Konvokesyen Degree sy..kamu sggp pulang dr jauh..
really appreciate it~.tqsm dear..



2008, sy sudah sambung degree d sni..Dia pon still RA d sne..

 2009, Rayer ke 3 bersama..dia dtg umah..



2009, Konvokesyen KPLI dia@ Putrajy..sbb sy ada adalah..abang sy juga turut konvo bersama..

2010, after g kenduri kawan kamu khwn..x sangka sedondon ngn pengantin on tht day..=)


2011..Keluar mkn KFC dgn anak sedara n my little sis..