Saturday, October 15, 2011

TERKENA batang hidung jerkk ~

salam..

bloggers, silent readers, visitors..thanks so much sudi singgah!

keje on saturday as usual~..minggu lepas aku ambik EL..tok sedara meninggal..innalilah..

AL-FATIHAH..
Arwah meninggal hr Sabtu 8hb 10 2011 pagi..hari Khmis 6hb 10 2011,tu nenek aku teringin nk g ziarah dia..sakit tua..hampir setahun...so, ptg Khmis tu aku bwk la nenek g sne..

sadis tgk keadaan dia..

klo umu panjang..insyALLAH bertemu la kita..huk3.

pagi khamis 13hb Okt 2011..cam biasa drive dtg opis..
yg aku nk cete sebenarnya..psl Kerinting 3 SURIA FM..xde seminggu ni...x bes la penyampai feveret aku xde..so, aku lak tercari2 la channel radio lain..tetiba channel IKIM..;).emm..de topik pagi tu..cam terkena je dgn situasi aku..

"LOMPAT-LOMPAT KERJA, MANTAP ATAU MANJA"?

kang sekarang ni aku masih lg dibelenggu nk tkar keje...

so, sementara masih dlm perjalanan ke opis ag...aku bukak telinga dengar..ni hasilnye:




kata penceramah tu :
"situasi ni x elok,klo suka2 tukar kerja"..nnt potensi diri xdpt nk di kembangkan.."... 
"kita keje ni kena ada matlamat yang JELAS.klo dh ada matlamat yang jelas,kita akan tahu pe yang kita perlu buat dan yang paling penting jadikan pekerjaan itu sebahagian dari hidup kita,ibadat kita dan IKHLAS kerana ALLAH.."..INSYAALLAH...de keberkatan dariNYA..................betul..setuju!

sebenarnya..ada pro dan kontra kan...so, kena piki dengan waras pe yg patut..emmm...

*masih bingung..mahu berhenti sekarang atau tunggu sampai tawaran keje lain dtg dlu...YA ALLAH, mohon petunjuk drMU..de yang wat solat Istiqarah ni..emm..

hidup ni penuh cabaran..live ur life without regret...LOVE..LOVING..LOVELY~..DEFINITELY!