Monday, January 16, 2012

PERKARA biasa kita Tengok.....on the road..

Salam..
gila kuasa 10 punye busy...*pengsan...aku ni kan busy memanjang..ntah pe2 ntah..bos rileks je siap g bercuti ag...

nama dh kuli kn...so entry hr ni adalah tanpa motif..saje nk share pe yg aku jumpe bila selalu drive g sne sni kn...korang pon mesti de gak terperasan kn perkara2 ni..

klo dapat kete ni...emmm..nyummy...hhahaa


ok..jom...kita susun yang kerap berlaku sampai yang jarang2 kita lihat..*aku je la kot

1. Kematian sadis seekor Kucing : ngeri kn..yg ni mmg duduk di tangga pertama..mmg aku selalu jumpe kematian/bunuh diri ni....n selalu sgt peribahasa org guna mati katak,mati sia2..tp kalo mati kucing cmne lak???kdg2 terpiki jugak dlm kepala otak aku..sape la yg langgar..mesti laju giler bwk kete..xde perikemanusiaan lansung kan..*ayat skema..;p.

2. Pemandu gila hon...bru pg td, seorang pemandu perempuan berlagak seperti dia memiliki hon sebuah lori tayar 12..????...hon panjang gila..biar pon dia hanya memandu sebuah kereta iswara yang bertayar 4 sahaja..terkejut org kt kedai kopi..pe hal lak dia wat g2.. nk bgtau dia reti bwk kete mungkin...gere...selalu sangat jumpe yang cam gni..*dush..dush..




3. Pemandu laju bukan main..potong kanan kiri xkira double line,3 line ke, depan sekolah ke..tekan minyak je dia reti..yang pemandu cmni mmg xbleh blah..hr tu, mmg aku ada jumpe la...potong kt traffic light, berdesuppp.....laju nye YA ALLAH..*sakit perut maybe..aku cuba berfikiran positive...dr traffic light td, upenye aku duk belakang kete dia je utk second traffic light....bila dh hijau..lori depan dia dh gerak...tp dia still x gerak...TIDO ke ape..td kemain laju berdessuppp...asap hitam...ni tido lak..aku sempat hon pendek 2 kali tu..*selang 10 saat..sampaikan lampu traffic light merah balik..korang thu cmne rse, tetiba dia drive laju2 bila lampu dh merah...SENGAL punya driver...


4. Kematian binatang2 lain yg aku jumpe : Ular, tupai, biawak, ayam, katak...setakat ni, xde lak aku jumpe lembu excident...;0


5.excident manusia...setakat ni rempuhan biasa je la terlihat ...yg ngeri2..mintak jauh la.. aku kan mabuk darah..kan ada yg pengsan lak..hu3..


6. Pemandu yang suka belok tanpa bg signal..huh~..yg ni memang nk maki dgn aku la...2 bakul...hahaha

7. Pemandu kete nk ke kanan..dr lane kiri tapi duk tengah-tengah jalan..kita nk potong pon xleh..al kisahnye terpaksa la tunggu dia selesai membelok ke kanan dengan selamat, bru leh kita jalan terus...*geram kn....


8. Yang ni mmg jarang jugak aku tgk tp pernah 2 kali terserempak adegan yg mn..isteri/aweks turun dari kete jalan kaki..suami/pakwe follow ikut belakang..jalan jd J.E.M weh.. yg perempuan tu satu hal, nk merajuk lak time2 gni..sian lak kt lelaki kena follow drive slow2 je la..kita/pengguna jalan raya yg x terlibat dgn kes ni lak jd mangsa...x ke haru biru semua kete terpaksa slow..nk potong x boleh...*tgk keadaan jgk la kn..


9. Pemandu yang x hirau kan ambulans nk lalu...anugerah KEJAM patut diberikan pada driver gni kn...agree!

10. Pemandu secara tahap kura2 tapi berada di lane kanan...huh~




oke la...ni je aku nk share....aku pon bukan tahap profesional bwk kete ni...setakat amatur tu boleh la....klo tersalah info..sorry..ni yg aku alami sendiri la...


pe2 pon pesanan penaja yg sangat perlu kita patuhi :  SELALU AWASI JARAK SELAMAT ANDA, MEMANDU BERHATI-HATI DAN BERHEMAH..INGATLAH ORANG TERSAYANG..."