Saturday, April 20, 2013

Besday DBV again versus gila-gila Emas..

Alhamdulilah...syukur...masih diberi nafas utk menghirup udara segar bumi milik ALLAH ni..
 
macam2 dh berlaku....MALAYSIA tgh kalut PRU 13..
perang bendera sne sni..
 
hr Rabu hr tu, otw g airport ambik my mom n dad dr umah ikut jln kemumin..ke airport pengkalan chepa...byk sgt bendera bergantungan..cantik plak aku tgk..memang berseni jgk la org yg gantung bendera ni..sebaris je..kagum aku!
hiasan jalan atau boleh jadi tempat berteduh mn2 pejalan kaki kn.....memandangkan wktu mlm, xsmpt nk snap pic..sempat anak sedara aku tnya " cikna, hr raya ke?". isk bdk ni..klo meriah sket mesti ingat raya, tu belum dgr takbir ke ape..hi3..bdk kecik ni..
 
bkn raya adik JA oii..pilihan raya...hi3..susah jgk nk explain..lg2 ada perkataan raya jgk kn....tp nsb baik dia x tnya byk sgt....sbb dh nk smpai airport..pengse aku nk jwp...hu3...
 
eh3..berbalik semula pd tajuk entry..sebenarnye..memang aku terpaksa la abaikan byr roadtax DBV..sbb kn harga emas turun mendadak..nape la bln 4 ni everything..(roadtax kete, harga emas turun, kedai tudung promosi ..aisehh...hu3..)
 
sempat aku g jengah kedai emas..dpt la seutas rantai tangan n sebentuk cincin..harga emas RM380/serial berat..G2 kot...org2 tua bgtau..mse aku kawen dlu RM460/serial berat....RM4k dpt je gelang tgn tp kecik je la..hu3..adik aku rembat jgk 1 gelang tgn..RM1800..nsb baik pandai berjimat..dpt la merasa pakai emas kn..
 
  total sume 'pelaburan' yg berjaya di buat RM2400 utk gelang tgn berat 6gram lbh, n RM280 utk cincin...
 
PUAS HATI mama!

 alhamdulilah..dgn pendapatan x seberapa ni..n selepas di support jg kewangan oleh my hubby..dpt la jgk memiliki emas...org kata pelaburan msa hadapan kn..lg pon dh nk dekat anniversary pertama..HARUS n WAJIB ada gift kn..lalala..kopak la incik suami gni...
 
lalallala..
 
x bersalahnye...;p
 
hr ni, dtg keje dgn kete my hubby..klo duk kt umah dia pon..bukan de yg guna..dh berapa kali tukar bateri..xde org guna..bateri kondemm g2 je..aiseh..
 
ohh..MY DBV..kena tinggal kejap je k...nnt kita sambut besday awk tu...hu3..
 
yg kandungan aku dh masuk 5 bulan aka 20 minggu..n for the first time dh rse my baby menendang..wow..excitednye..
 
mama..sayang kamu baby..muah3...teruja kn..sblm ni mcm x percaya preggy..tp ble dh rse gni..bru la terkejut..4 months to to..yeayy..x sbr nk cium bau baby..nyum3...
 
 
 
 
 
 
p/s : lps ni, dh leh nk bazir beli yg bukan2..kena stand by utk my baby jgk..bln brape usia kandungan sepatutnye kita shoping brg baby ye..emmm..1 ape pon xde lg ni..emmm..