Saturday, June 29, 2013

dugaan itu pahit utk ditelan

JIWA kacau...

entry utk hujung bulan..sedih..sedih..sedih..
 ..

my hubby xdpt tukarr mengajar...terpaksa berjauhan lg utk thn seterusnya..alahai..sedihnye..

cetenye gni, mlm tu mmg syok2 duk tgk bola kelate vs pahang..

tetiba dpt sms dr abang aku yg duk KL..katanye result pertukaran cikgu dh ada..
so, sms cepat2 kt my hubby suh check..dlm ht memang berdebar mcm apa ntah..mmg takut klo2 x dpt..tapi realitynye MEMANG my hubby xdpt..hu3...pertukaran anda ke PAHANG tidak diluluskan..mmg sgt3 sadis..selama 5 tahun mengajar ni x pernah berhenti mohon..dr pilih kelantan, last year pilih terengganu, this year pilih Pahang..TAPI sume hampa..

sebab sebelum perang kt Lahad Datu hr tu, mmg ada staf dr KPM kol my hubby bg tawaran pertukaran ke semenanjung..special case...mse dlm bln 3 hr tu...memang rse bahagia sgt...mse dia kol tu, wakil KPM minta tunggu surat pertukaran je..anytime..

tapi sebab Perang hr tu..surat tu mmg tidak dikeluarkan..dibekukan..YA ALLAH..tersentakk~
 

susah nk gambarkan perasaan sedih ni...dugaan yg sgt pahit utk ditelan..walaupon sedih..sgt3 sedih..tapi ketentuan ALLAH xde siapa dpt menghalang..

baby mama, kita kena kuat....
kuat utk papa jugakk..

aku thu dia pon sgt3 tertekan...
berkhidmat dan jasa utk negara...even mengajar bdk2 yg xde surat beranak n xde bukti sebagai warganegara malaysia..

apa boleh buat...

isteri kena la support suami..bila aku bg cadangan nk follow g sne...aku relaa berkorban kerjaya aku neh...tapi...dia  xbg..katenye xnk ssh kn aku duk sne nnt..skrg ni biar dia sorang je ssh...sbb kt sne bkn nk d ibarat kehidupan daif tapi air mmg selalu xde..terpaksa jimatkan air, nk mandi pon ala kadar je..elektrik pon kdg2 masalah jgk..

tapi kn klo keperluan asas pon x ckup...bkn daif ke..=.=

sbb mmg aku sebagai isteri kdg2 sgt3 sedih..dia nk mkn pon ssh..asyik mkn meggi je..smpai bila nk hidup gni..klo aku ada duk sne, kurang2 mkn minum blh jaga..xde la mengadu lapar n xde makanan..alahai my hubby..cekeding la my hubby..

xdpt nk tlg..apa pon x blh..=(.

DERITA MERINDU~





p/s :  xde ke sesape yg baik hati tolong my hubby supaya dpt tukar...lps ni my baby nk kuar..terpaksa duk jauh dgn papa dia..hu3..mama jgk yg kena TABAH kn diri...=(