Tuesday, September 3, 2013

Jadi mama...alhamdulilah..

Alhamdulilah...aku dh selamat bersalin....=))

Tarikh keramat : 29hb Ogos 2013



Mcm xpercaya je..cepatnye mse berlalu..bru terasa smlm bersalin..tp hr ni dh masuk hr ke 5 berpantang..n usia baby juga...

Seperti yg dijangka..my hubby x sempat teman kn mama msuk labour room..tapi syukur sgt..ALLAH mudahkan urusan mama..

Baby girl, berat 2.86kg..waktu dilahirkan 8.27am..

Nk cete sket pengalaman bersalin aku..

Hr rabu, 28hb Ogos 2013..
Bapa mertua kol, suh dtg umah mkn durian..sementa la dia thu aku mmg suke sgt2 mkn durian..hi3..katenye..larat lg ke nk drive ni..emmm..aku bgtau..blh lg drive..so, ptg tu mmg belasah durian byk2..takut x sempat nnt..pulun la mkn..sempat bwk blk lg tu..

Mlm tu baby dlm perut aktif sgt..mungkin sbb mkn durian byk kot..
3.30pagi..start perut memulas..akibat mkn durian..sakitnye..sah kena cirit birit..
5,6 kali berulang alik ke tandas..tapi mse ni kn x terpiki pon sakit perut nk bersalin..klo bkn sbb keluar lendir ngn darah..comfirm..aku smbung tido lps subuh..hi3..kuar sket je pon..tu yg x terpiki nk bersalin.

Mmg lembik la satu badan...ph2 aku mandi..n azan subuh...sakit perut x hilang lg..sempat solat subuh..mse tu dh sakit makin kerap..sah sakit lain mcm ni..

Bgtau abah..segera ke hospital..mse check up..jam 7.30pagi..masuk wad bersalin..cek jalan..upenye dh 7cm bukaan..hah..terkejut nurse..nsb baik awk dtg hospital cepat..klo x bersalin kt rumah la..hu3..mn chek thu sakit nk bersalin g2..masuk labour room..pecahkn air ketuban..doc bgtau..kita tunggu 3jam lbh kurang..10cm bru teran k..

Mcm lmbt je.tp rsenye..baby dh nk kuar..emm..aku bgtau nk teran jugak..Doc blh terkejut x smpai 15 minit pon..bukaan dh 10 cm..mmg nk blh teran..tenang je Doc tu ajar..8.27pagi...selamat bersalin..baby girl yg comel n sihat..bersalin dgn hanya seorang Doc..nsb baik perempuan,dipermudahkan..alhamdulilah..

Xla rse skt sgt mk bersalin..mungkin berkat doa semua kwn2..n juga dibantu amalan bacaan surah2..syukur..


Sambung next entry.....