Saturday, March 29, 2014

KEPENTINGAN PROTEIN DALAM TUBUH : BANTUAN ESP

Kesan kekurangan Protein

1. Metabolisma badan menjadi rendah dan berat badan mudah naik
2. Kadar penyerapan kalsium dan pemuliharaan kalsium tulang terjejas. Kekuatan tulang 
    berkurangan.
3. Mood yang berubah - tidak ceria dan hati tidak tenang
4. Kekurangan protein menyebabkan gula dalam darah tidak stabil
5. Menyebabkan penyakit Marasmus - kadar perkembangan fizikal seseorang terbantut
    Oleh sebab itu, ibu-ibu mengandung dan menyusu memerlukan protein yang cukup
    untuk perkembangan fizikal dan mental anak yang sihat.
6. Menyebabkan penyakit Kwasyiokor - bendalir tisu berkumpul dalam badan menyebabkan

     penghidap mengalami perut buncit dan cirit-birit dan kehilangan selera makan


Sebagai pengguna yang bijak, kita harus memilih produk kesihatan yang terbaik dan selamat agar kita mempunyai tubuh badan yang sihat dan hidup yang ceria demi ahli keluarga tersayang selain tidak memberikan kesan mudarat dalam jangka masa panjang. 
Tambahan bagi yang ibu yang mengandung dan menyusukan perlu berhati-hati dalam memilih sumber makanan dan supplement yang selamat dan tidak menjejaskan kandungan dan anak. Apa yang dimakan akan disalurkan kepada anak kita.

ESP (Soy Protein Isolate Powder) Shaklee menyediakan 30 hidangan dan setiap 
hidangan mengandungi:


• 14 gram protein soya

•  500 mg kalsium

•  30 + mg isoflavon aktif
•  0 mg kolesterol
•  Kurang daripada 1 gm lemak
•  110 kalori
•  Gylcemic rendah (sesuai untuk pesakit kencing manis)
•  Bebas laktosa
•  Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, warna.



Disebabkan keistimewaan ESP (Soy Protein Isolate Powder) Shaklee menyebabkan saya tidak kisah berbelanja setiap bulan membeli ESP Shaklee demi kesihatan tubuh badan saya dan juga membantu meningkatkan pengeluaran susu badan saya. 
Betapa beruntungnya anak saya kerana dapat menikmati susu badan saya sepenuhnya. Semuanya kerana penangan ESP Shaklee.
 Dengan ESP Shaklee saya telah memperolehi segala kebaikan dan manfaat susu soya yang selamat dan berkesan meningkatkan kesihatan saya dan juga anak secara tidak langsung
 



******************************************************

Dapatkan ESP anda segera...promosi Mac 2014..buy 6 free 1..mohh lekas buat stok bebanyak..anda x rugi..

kebaikan untuk dikongsi bersama


pls2,jgn SEGAN jgn MALU..saya sedia membantu anda..



khidmat konsultansi berterusan secara PERCUMA..







pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN



phone/sms/whatsApp:013-5265534



fanpage : LIKE Vitamin4Life



Email : nikshahana@gmail.com 


COD : Kota bharu.kubang kerian.bachok.peringat.kok lanas