Friday, October 10, 2014

Pengalaman Mengandung dengan SET HAMIL SHAKLEE

3hb Oktober 2014...dalam sedar dengan tidak usia kandungan dah masuk 20minggu..

serius cepat sungguh masa berlalu..ala..memang sokmo gitu kan..x sedar pun masa ni, bukan boleh berhenti sekejap ke ape kan..tup..tup..dah bulan 10 ni haa..

ALHAMDULILAH..hamil anak ke dua ni xde masalah, alahan pun masa bulan puasa hari tu je..xde la teruk sangat..Allah mudah urusan saya..walaupun berjauhan daripada incik suami, menjaga Safrina yang baru nak dapat kaki (baru nak berjalan k)..tengah melasak la kakak sulung ni haa..

saya dah amalkan yang terbaik dari segi pengambilan makanan yang berkhasiat di samping dengan bantuan vitamin Shaklee..lagipun saya masih bagi BF kepada Safrina..nak atau tak nak keperluan nutrien yang cukup sangat2 penting untuk ibu dan anak..

3 vitamin WAJIB saya amalkan..B complex untuk keperluan asid folic, Vita lea, Vitamin C


 Setiap kali check up HB..alhamdulilah setakat ni masih okey..11.5, 12...syukur..dengan jarak kelahiran yang agak dekat ini banyak risiko yang si ibu tanggung..saya pon risau kalau2 penunjuk HB saya bawah pada 10..Uihh..mintak jauh la kan..

buku pink no 2 saya


selain mengamalkan pengambilan vitamin, pengambilan buah-buahan juga sangat penting..salah satu feveret buah ever..DELIMA DAN JUS GULSAN DELIMA

DELIMA sangat baikk untuk perkembangan janin..sunnah ni

untuk tenaga yang berpanjangan dan seharian..saya amalkan minum ESP setiap pagi..sebagai minuman breakfast saya..mix dgn susu coklat anmum..NI khasiat ESP yang mungkin anda nak tahu..

 
x sabar nak tunggu kelahiran ke 2 saya ni..next entry..minum Air Gula..Ujian MOGTT..

oh no!

ikuti pengalaman saya minum air gula ni di next entry..jeng..jeng..27hb 10 ni kena g klinik untuk ujian MOGTT..nanti saya share kenapa perlu dan kepentingan minum air gula yang sememang nya kalau ikut pengalaman kawan2 yang lain yang x berapa disukai ibu2 hamil sampai ada yang termuntah..=.=...

nanti kan pengalaman saya ye..jeng..jeng...

**************************************

ingin maklumat lanjut tentang vitamin ibu hamil..

hubungi saya ye..


pm/contact : FB NIK ANNA OTHMAN

phone/sms/whatsApp:013-5265534

fanpage : LIKE Vitamin4Life

Email : nikshahana@gmail.com 
COD : Kota bharu.kubang kerian.bachok.peringat.kok lanas